29 03/2019

Circa patru milioane de apeluri au fost preluate de Serviciul 112 în primul an de la lansare

Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a împlinit astăzi un an de la lansare. În această perioadă, operatorii au preluat zilnic cel puţin 12 mii de apeluri, numărul total al solicitărilor atingând cifra de 3.900.000.

Solicitat de agenţie, ofiţerul de presă al Serviciului 112, Ana Carpovici, a menţionat că în această perioadă, cele mai multe solicitări au fost transmise către Ambulanță – 79,1%, Poliție – 23,2%, Pompieri – 2,4%. Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei și Ialoveni.

„Majoritatea apelurilor sunt preluate de operatori în primele cinci secunde, iar timpul mediu de procesare a apelului a scăzut sub 40 de secunde. Cele mai multe solicitări sunt de ordin medical. Oamenii cheamă ambulanţa din cauza hipertensiunii, a durerilor abdominale şi de spate”, a spus Carpovici.

Pompierii sunt cel mai des solicitaţi pentru a stinge incendiile şi pentru a debloca uşile, iar oamenii legii pentru a interveni în cercetarea infracţiunilor de ordin patrimonial.

Serviciul 112 are 82 de operatori care reacționează la apelurile cetățenilor Republicii Moldova. Acesta funcționează în regim non-stop, iar toate apelurile sunt gratuite pentru utilizatori, atât în rețeaua de telefonie fixă, cât și cea mobilă. Sistemul Informațional Automatizat al Serviciului Național Unic pentru Apeluri de Urgență – 112 a devenit funcțional la sfârșitul lunii martie anul trecut, iar definitiv a fost dat în exploatare la sfârșitul lunii iunie.