04 10/2017

Viitorul R. Moldova poate fi fundamentat doar pe un sistem educațional puternic și performant, susține premierul Pavel Filip

Prim-ministrul Pavel Filip a participat astăzi la festivitatea dedicată Zilei profesionale a lucrătorilor din învățământ și la ceremonia de înmânare a premiilor în cadrul concursului republican „Pedagogul anului”, ediția 2017, la care au fost invitate circa două mii de cadre didactice din toată țara.

În debutul alocuțiunii sale, Prim-ministrul a adresat felicitări tuturor lucrătorilor din învățământ și și-a exprimat respectul față de eforturile depuse de aceștia în educarea noilor generații de cetățeni ai Republicii Moldova. De asemenea, șeful Executivului a urat mult succes celor peste 700 sute de tineri specialiști care în acest an și-au început cariera în această profesie nobilă.

„Dumneavoastră marcați destinele omenești și construiți societatea de mâine prin atitudine binevoitoare, putere de convingere, dar și răbdare. Toate acestea îmi oferă bucuria de a vă transmite cu ocazia sărbătorii profesionale cele mai cordiale felicitări”, a spus Pavel Filip.

Totodată, șeful Cabinetului de miniștri s-a referit la problemele existente în sector, subliniind că Guvernul, în parteneriat cu cadrele didactice, este determinat să identifice soluții pentru depășirea acestora, inclusiv în raport cu starea de lucruri în economia națională. „Pentru noi domeniul educației este o prioritate absolută, cunoaștem îndeaproape toate problemele cu care ne confruntăm și pot să vă spun cu tărie că viitorul Republicii Moldova poate fi fundamentat doar pe un sistem educațional puternic și performant”, a declarat Prim-ministrul.

Prezent la eveniment, ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Monica Babuc, a mulțumit profesorilor și a dat asigurări că vor fi depuse toate eforturile pentru debirocratizarea în educație, pentru dezvoltarea curriculară și pentru majorarea nivelului salariilor în domeniu.

În prezent, în sistemul de învățământ al Republicii Moldova activează peste 38 de mii de cadre didactice.